Statut

Propozycja STATUTU KLUBU TURYSTYCZNEGO PTTK w RADOMSKU

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne organizacji Klubu

§1

Regulamin Klubu Turystycznego PTTK w Radomsku, zwanego dalej Klubem, określa cele i zadania oraz zasady działania Koła-Klubu PTTK, a także kompetencje i tryb pracy jego władz.

§2

1. Klub jest jednostką organizacyjną Oddziału PTTK.
2. Klub nie posiada osobowości prawnej i działa w ramach osobowości prawnej Oddziału PTTK. 

§3

1. Klub powstaje za zgodą Zarządu Oddziału PTTK wyrażoną w formie uchwały, po rozpatrzeniu pisemnej deklaracji o chęci jego utworzenia, zgłoszonej przez co najmniej 10 członków zwyczajnych PTTK.
2. Walne Zebranie (organizacyjne) Klubu, zwołuje w porozumieniu z Zarządem Oddziału PTTK grupa 10-ciu członków zwyczajnych PTTK, która zgłosiła pisemną deklarację o chęci utworzenia Klubu, zapraszając na nie także inne osoby zainteresowane działalnością powoływanej jednostki.
3. Porządek Walnego Zebrania (organizacyjnego) Klubu powinien obejmować:
a. zagajenie, wybór prezydium i protokolanta,
b. zapoznanie uczestników zebrania z uchwałą Zarządu Oddziału PTTK wyrażającą zgodę na powołanie Klubu, celami i zadaniami wynikającymi z przynależności Klubu do Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego i Oddziału PTTK,
c. stwierdzenie prawomocności Walnego Zebrania Klubu,
d. ustalenie celów i kierunków działania Klubu oraz zadań na okres najbliższej kadencji,
e. podjęcie uchwały określającej okres trwania kadencji władz Klubu oraz liczebność wybieranych władz Klubu PTTK,
f. wybór Zarządu Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu,
g. ukonstytuowanie się wybranych władz Klubu PTTK,
h. inne sprawy organizacyjne (np. przyjęcie nazwy przez Klub, ustalenie dni dyżurów członków Zarządu Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu).
4. Dokumentacja z Walnego Zebrania (organizacyjnego) Klubu powinna być przekazana Zarządowi Oddziału PTTK, najpóźniej 14 dni od zebrania Klubu, jako uzupełnienie do złożonej wcześniej, pisemnej deklaracji o chęci utworzenia Klubu.

§4

Klub używa odznaki organizacyjnej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, której opis i wzór określony został w Art. 5 pkt 1 Statutu PTTK.

§5

1. Klub może przybrać imię osoby zasłużonej dla Polski, regionu, turystyki i krajoznawstwa, nazwę związaną z upamiętnieniem faktu lub miejsca historycznego. Może też w swej nazwie używać dodatkowego oznaczenia o charakterze regionalnym lub środowiskowym a także numeru wynikającego z ewidencji kół i klubów PTTK prowadzonej przez Zarząd Oddziału PTTK.
2. Klub niezależnie od odznaki organizacyjnej PTTK, o której mowa w § 4 niniejszego Regulaminu, może używać dodatkowych oznaczeń organizacyjnych jak logo, proporzec, plakietka, znaczek itp.
3. Nazwa Klubu, wzór dodatkowych oznaczeń organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 i 2, podlegają zatwierdzeniu przez Zarząd Oddziału PTTK na wniosek Walnego Zebrania Klubu.

§6

1. Klub może używać pieczęci firmowej podłużnej tzw. „nagłówkowej” w kształcie prostokąta o następujące treści:

Klub Turystyczny PTTK w Radomsku
Oddziału PTTK w Piotrkowie Trybunalskim
97-500 Radomsko, ul. Młodzowska 25
e-mail: pttkradomsko@gmail.com

2. Klub może używać innych niezbędnych do działalności pieczęci oraz druków wg wzorów zatwierdzonych przez Zarząd Oddziału PTTK na wniosek Zarządu Klubu. Na lokalu będącym siedzibą władz Klubu, bądź innym pomieszczeniu użytkowanym przez Klub, powinien znajdować się prostokątny szyld lub wywieszka w kolorze zielonym, zawierająca w górnym lewym rogu znak organizacyjny PTTK oraz napis białymi literami o treści jak przy pieczęci, o której mowa w ust. 1, z pominięciem adresu i kodu, oraz innych dodatkowych informacji.

ROZDZIAŁ II
Cele i zadania Klubu

§7

Klub może realizować cele PTTK określone w Art. 7 i 8 Statutu PTTK za pomocą środków wymienionych w Art. 9 Statutu PTTK oraz w Statucie Oddziału PTTK w zakresie ustalonym Regulaminem Klubu PTTK.

§8

1. Celem Koła jest organizacja podstawowej działalności turystycznej i krajoznawczej a w szczególności:
a. umożliwianie turystom i krajoznawcom zrzeszenia się w PTTK i korzystania w pierwszej kolejności z wszystkich form działalności Towarzystwa,
b. szerzenie kultury turystyki, wykorzystując poznawcze, wypoczynkowe walory wędrownictwa,
krzewienie zamiłowań krajoznawczych i umiejętności turystycznych,
c. stwarzanie warunków ułatwiających członkom PTTK wędrowanie i działalność krajoznawczą,
upowszechnianie systemu odznak służących rozwojowi zainteresowań krajoznawczo-turystycznych członków PTTK,

§9

1. Celem Klubu jest organizowanie i prowadzone specjalistycznej działalności w określonej dziedzinie lub środowisku a w szczególności:
a. umożliwianie turystom i krajoznawcom zrzeszenie się w PTTK oraz podnoszenia ich kwalifikacji w dziedzinie specjalizującej się przez Klub a także umożliwianie korzystania w pierwszej kolejności z wszelkich form działalności Towarzystwa,
b. rozwijanie aktywności kulturalnej związanej z turystyką i krajoznawstwem oraz kształtowanie obyczajowości turystycznej,
c. upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych w wybranej dyscyplinie turystyki kwalifikowanej lub krajoznawstwa,
d. reprezentowanie wobec władz PTTK interesów turystów w dziedzinie działalności, w której specjalizuje się klub
2. Klub może także za zgodą Zarządu Oddziału uczestniczyć w pracach innych stowarzyszeń o pokrewnych celach i zakresie działalności.

§10

W Klubie mogą być tworzone sekcje specjalistyczne w zakresie dyscyplin turystyki kwalifikowanej i krajoznawstwa wg zainteresowań członków oraz zespoły dla wykonania zadań powierzonych przez Zarząd Klubu a także Zarząd Oddziału PTTK.

ROZDZIAŁ III
Członkowie zwyczajni PTTK, ich prawa i obowiązki,
zrzeszanie się członków zwyczajnych PTTK w Klubie

§11

Członkiem zwyczajnym PTTK może być:
a. obywatel polski lub cudzoziemiec, mający pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiony praw publicznych,
b. małoletni w wieku od 16 do 18 lat, mający ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
c. małoletni w wieku poniżej 16 lat za zgodą jego przedstawicieli ustawowych.

§12

Członkostwo zwyczajne PTTK powstaje po złożeniu pisemnej deklaracji i przyjęciu w poczet członków przez Zarząd Klubu.

§13

Zarząd Klubu może przyjmować członków zwyczajnych PTTK bez względu na ich formalne powiązanie ze środowiskiem w którym działa.

§14

Klub zrzesza członków zwyczajnych PTTK z macierzystego Oddziału opłacających w nim roczną składkę członkowską PTTK oraz dodatkową składkę klubową a także członków zwyczajnych PTTK z innych kół-klubów i oddziałów PTTK przyjętych do Klubu przez Zarząd Klubu, którzy swą przynależność do Klubu potwierdzają opłacaniem tylko dodatkowej składki klubowej w wysokości uchwalonej przez Walne Zebranie Klubu.

§15

1. Członkostwo zwyczajne PTTK w Klubie dokumentowane jest legitymacją członka PTTK z potwierdzeniem opłacenia składki członka zwyczajnego PTTK za dany rok.
2. Legitymacja członka zwyczajnego PTTK jest jedynym dokumentem identyfikującym przynależność do PTTK umożliwiającym korzystanie z rabatów handlowych PTTK.
3. Przynależność członka zwyczajnego PTTK do Klubu dodatkowo może być dokumentowana według zasad ustalonych przez Zarząd Klubu w uzgodnieniu z Zarządem Oddziału w którym działa Klub.

§16

Członek zwyczajny PTTK ma prawo przeniesienia się do innego Koła-Klubu PTTK a także Oddziału PTTK, z zachowaniem ciągłości przynależności do PTTK.

§17

1. Członek zwyczajny PTTK ma prawo:
a) wybierać i być wybieranym do władz PTTK,
b) zgłaszać wnioski dotyczące działalności PTTK,
c) brać udział w działalności oraz korzystać z pomocy, obiektów i urządzeń PTTK na zasadach określonych przez Zarząd Główny,
d) nosić odznakę organizacyjną PTTK.
2. Prawo o którym mowa w pkt 1. 1-4/, członek zwyczajny PTTK może realizować w różnych jednostkach organizacyjnych PTTK z wyjątkiem uprawnień określonych w pkt 1.1/ w odniesieniu do władz Oddziału. Prawo wybierania i bycia wybieranym do władz Oddziału członek zwyczajny może realizować tylko w Oddziale, w którym opłaca składki członkowskie.
3. Małoletni członek zwyczajny PTTK ma prawo korzystać z uprawnień określonych w ust. 1 pkt 2-4/ oraz uprawnień określonych w ust. 1 pkt 1/ z uwzględnieniem przepisów ust. 4 - 6.
4. Małoletni członek zwyczajny PTTK w wieku poniżej 16 lat nie ma prawa udziału w głosowaniu na zebraniu członków, nie może też wybierać i być wybieranym do władz PTTK z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 5.
5. Małoletni członek zwyczajny PTTK w wieku od 16 do 18 lat, mający ograniczoną zdolność do czynności prawnych, ma prawo wybierać i być wybieranym do władz PTTK z tym, że w składzie każdej z tych władz większość muszą stanowić osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.

§18

Członek zwyczajny PTTK jest obowiązany
- przestrzegać postanowień Statutu, regulaminów i uchwał władz PTTK,
- uczestniczyć w działalności PTTK,
- reprezentować godnie imię turysty polskiego,
- regularnie opłacać składkę członkowską.

§19

Szczegółowy zakres praw i obowiązków członków PTTK określa „Karta praw i obowiązków członka PTTK” uchwalona przez Zarząd Główny.

§ 20

1. Utrata członkostwa zwyczajnego PTTK następuje w przypadku:
a. wystąpienia,
b. skreślenia z listy członków na skutek nieopłacenia składki członkowskiej za rok ubiegły w terminie do 31 marca roku następnego,
c. wykluczenia prawomocnym orzeczeniem sądu koleżeńskiego.
2. W przypadku utraty członkostwa w trybie o którym mowa w ust. 1 pkt b członkostwo może być przywrócone po opłaceniu zaległych składek.
3. Osoby skreślone z listy członków PTTK powinny być o skreśleniu powiadomione przez Zarząd Klubu na piśmie. Powinny też być powiadomione o możliwości przywrócenia członkostwa.

ROZDZIAŁ IV
Władze Klubu; ich kompetencje oraz organizacja pracy

§21

Władzami Klubu są:
a. Walne Zebranie Klubu,
b. Zarząd Klubu,
c. Komisja Rewizyjna Klubu.

§22

1. Władze Klubu pochodzą z wyboru.
2. Nie można łączyć funkcji we władzach Koła-Klubu wymienionych w § 21 pkt 2) i 3).
3. Zasady wyboru członków władz Klubu oraz ich liczbę uchwala Walne Zebranie Klubu. Zarząd Klubu oraz Komisja Rewizyjna Klubu nie mogą liczyć mniej niż 3 osoby.
4. Wybory do Władz Klubu odbywają się w głosowaniu tajnym i są ważne jeżeli bierze w nich udział co najmniej połowa uprawnionych do głosowania.
5. Zarząd Klubu oraz Komisja Rewizyjna Klubu mają prawo kooptować nowych członków na zwolnione w okresie kadencji miejsca. Liczba członków dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 składu pochodzącego z wyboru. Przy kooptacji członków obowiązują przepisy jak przy wyborze nowych.
6. Uchwały Władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów, przy udziale co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych do głosowania z wyjątkiem uchwał w sprawie rozwiązania Klubu. W przypadku równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.

§ 23

Kadencja Władz Klubu trwa ..... (1-4 lat) temat do dyskusji.

§ 24

1. Walne Zebranie Klubu jest najwyższą władzą Klubu.
2. W Walnym Zebraniu Klubu PTTK udział biorą:
a) z głosem decydującym - wszyscy członkowie zwyczajni PTTK zrzeszeni w Klubie,
b) z głosem doradczym - członkowie honorowi PTTK; osoby zaproszone, w tym przedstawiciele władz PTTK.
3. Do kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu Koła-Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu,
. rozpatrywanie wniosków i postulatów członków,
. udzielenie absolutorium członkom ustępującego Zarządu Klubu na wniosek Komisji Rewizyjnej Klubu,
. wybór Zarządu Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu,
. wybór w głosowaniu tajnym delegatów na Zjazd Oddziału - wg zasad określonych w ordynacji wyborczej uchwalony przez Zarząd Oddziału przy uwzględnieniu postanowień Art. 16 Statutu Wzorcowego Oddziału PTTK,
. określenie zadań Klubu na okres kadencji,
. podejmowanie uchwał o rozwiązaniu Klubu,
. podejmowanie uchwał w innych sprawach wymagających decyzji Walnego Zebrania Klubu.
4. Walne Zebranie Klubu zwołuje Zarząd Klubu raz na 1-4 (do dyskusji) lata, zawiadamiając członków Klubu o miejscu, terminie i porządku obrad Walnego Zebrania co najmniej 7 dni przed jego terminem. Równocześnie Zarząd Klubu o ile nie przesłał sprawozdania na piśmie, informuje o miejscu jego wyłożenia do wglądu.
5. Walne Zebranie Klubu PTTK jest prawomocne jeżeli bierze w nim udział co najmniej połowa członków Klubu. W przypadkach szczególnie uzasadnionych na odstępstwo od tej zasady może wyrazić zgodę Zarząd Oddziału, określając równocześnie swoją uchwałą nowy wymóg dla prawomocności Walnego Zebrania Klubu.

§ 25

1. Walne Zebranie Klubu może być zwołane także w okresie trwania kadencje:
a. z inicjatywy Zarządu Koła-Klubu,
b. na wniosek Zarządu Oddziału,
c. na wniosek Komisji Rewizyjnej Klubu,
d. na pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków Klubu.
2. W przypadku o którym mowa w ust. 1, Walne Zebranie Klubu zwołuje Zarząd Klubu w terminie 14 dni od daty zgłoszenia wniosku. W zawiadomieniu skierowanym do wszystkich członków Klubu, Zarząd Klubu podaje termin, miejsce, sprawy dla których zostaje zwołane oraz wnioskodawcę.
3. Do Walnego Zebrania Klubu zwołanego w oparciu o ust. 1 i 2, stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego regulaminu.

§ 26

1. Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu w okresie między Walnymi Zebraniami i odpowiada za swoją działalność przed Walnym Zebraniem Klubu oraz Zarządem Oddziału PTTK.
2. W skład Zarządu wchodzi 5-7 członków wybranych przez Walne Zebranie Klubu. Liczbę wybieranych Członków Zarządu Klubu określa Walne Zebranie Klubu swoją uchwałą.
3. Zarząd Klubu wybiera w głosowaniu tajnym ze swego grona prezesa, wiceprezesa lub wiceprezesów sekretarza i skarbnika.

§ 27

Do kompetencji Zarządu Klubu należy:
- zwoływanie Walnych Zebrań Klubu,
- wykonywanie uchwał Walnego Zjazdu PTTK, Zjazdu Oddziału, władz nadrzędnych PTTK, Walnego Zebrania Klubu oraz uchwał własnych,
- uchwalanie rocznych planów działania oraz preliminarza budżetowego,
- zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu w granicach preliminarza budżetowego i zgodnie z zasadami ustalonymi przez Zarząd Oddziału,
- składanie sprawozdań z działalności Klubu Zarządowi Oddziału oraz na Walnym Zebraniu Klubu; przyjmowanie rocznych sprawozdań z wykonania budżetu,
- zapoznawanie się z wystąpieniami Komisji Rewizyjnej Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Oddziału PTTK i na jednym z najbliższych posiedzeń i ustosunkowywanie się do nich w terminie 30 dni od daty posiedzenia,
- przyjmowanie członków zwyczajnych PTTK, wręczanie im w imieniu Zarządu Oddziału legitymacji członka PTTK prowadzenie kartoteki członków, przekazywanie za pośrednictwem Zarządu Oddziału deklaracji członkowskich do Centralnej Kartoteki Członków prowadzonej przez ZG PTTK,
- aktualizowanie ewidencji członków PTTK w oparciu o postanowienia Art. 16 ust. l pkt 2 Statutu PTTK,
- organizowanie i ułatwianie członkom Klubu uprawiania turystyki i krajoznawstwa we wszystkich ich formach; powoływanie sekcji specjalistycznych,
- utrzymywanie stałej więzi organizacyjnej z członkami zwyczajnymi PTTK, zrzeszonymi w Klubie,
- organizowanie podstawowego kształcenia członków w zakresie wiedzy i umiejętności turystycznych i krajoznawczych,
- propagowanie turystyki i krajoznawstwa, odznak turystyki kwalifikowanej i krajoznawczych, ochrony przyrody i opieki nad zabytkami; szerzenie kultury uprawiania turystyki,
- zapewnienie członkom PTTK możliwie najlepszego przepływu informacji o działalności Klubu, macierzystego Oddziału PTTK oraz Towarzystwa jako całości; informowanie o możliwościach korzystania z rabatów handlowych PTTK,
- współpraca z kadrą programową zrzeszoną w Klubie przy realizacji celów i zadań Klubu,
- występowanie za pośrednictwem Zarządu Oddziału do ZG PTTK o wyróżnienia dla wybitnych działaczy Klubu PTTK w ramach obowiązującego „Systemu wyróżnień członków i jednostek PTTK”;
- prowadzenie dokumentacji pracy Klubu,
- prowadzenie dokumentacji finansowej Klubu zgodnie z zasadami ustalonymi przez Zarząd Oddziału.

§ 28

1. Zebrania Zarządu Klubu powinny odbywać się nie rzadziej niż cztery razy w roku.
2. Posiedzenia Zarządu Klubu oraz posiedzenia są protokołowane a podejmowane uchwały podpisywane i ewidencjonowane.

§ 29

Udział w zebraniach i pracach Zarządu Klubu oraz jest statutowym obowiązkiem członków Zarządu.

§30

1. Dla wykonania zadań, Zarząd Klubu PTTK dokonuje podziału pracy wśród swoich członków. Ustala też terminarz dyżurów członków Zarządu Koła-Klubu w pomieszczeniu wykorzystywanym do bieżącej działalności Koła-Klubu.
2. Do najważniejszych zadań należy:
2.2.prezesa:
2.2.1. reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK i na zewnątrz,
2.2.2. reprezentowanie Klubu wobec Komisji Rewizyjnej Klubu,
2.2.3. kierowanie działalnością Zarządu Klubu; czuwanie nad prawidłową realizacją podejmowanych zadań i uchwał,
2.2.4. ustalanie podziału zadań wśród członków Zarządu Klubu ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania więzi między organizacyjnej i z członkami zrzeszonymi w Klubie,
2.2.5. zwoływanie i przewodzenie posiedzeniom Zarządu, ustalanie tematyki posiedzeń i terminów ich odbywania,
2.2.6. podejmowanie decyzji w sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Zarządu,
2.2.7. podpisywanie uchwał Zarządu Klubu.
2.3.wiceprezesa (wiceprezesów):
2.3.1. zastępowanie prezesa w czasie jego nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
2.3.2. kierowanie określonymi dziedzinami działalności, powierzonymi przez Zarząd (np. organizacja imprez turystyki kwalifikowanej; blokiem spraw dotyczących krajoznawstwa; sprawami organizacyjnymi i członkowskimi; organizacją szkolenia podstawowego członków, przepływem informacji itp.),
2.3.3. przygotowywanie materiałów na posiedzenie Zarządu w dziedzinach powierzonych przez Zarząd,
2.3.4. reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
2.4. skarbnika:
2.4. 1. nadzór nad całokształtem działalności finansowej i majątkiem Klubu,
2.4.2. reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK i na zewnątrz w sprawach finansowych,
2.4.3. opracowywanie preliminarzy budżetowych Klubu oraz sprawozdań z ich wykonania,
2.4.4. podpisywanie uchwał Zarządu w sprawach finansowych i majątkowych,
2.4.5. zbieranie składek członkowskich i rozliczanie ich z Zarządem Oddziału;
2.4.6. współdziałanie z Sekretarzem Oddziału w zakresie wydawania legitymacji członka PTTK - jednocześnie karty rabatowej PTTK;
2.4.7. analizowanie stanu członków w oparciu o postanowienia § 20 ust. 2 i 3 niniejszego regulaminu,
2.4.8. prowadzenie ewidencji wpłat i wypłat kasowych i bankowych,
2.4.9. regulowanie wszelkich rachunków, zgodnie z uchwałami Zarządu i zatwierdzonym preliminarzem,
2.4.10. podpisywanie wraz z prezesem pism dotyczących spraw finansowych,
2.4.11. nadzorowanie zabezpieczenia majątku Klubu i majątku obcego powierzonego Klubowi.
2.5. sekretarza:
2.5.1 reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
2.5.2 przygotowywanie posiedzeń Zarządu; współdziałanie w tym zakresie z prezesem i pozostałymi członkami Zarządu,
2.5.3. protokołowanie posiedzeń Zarządu; ewidencjonowanie podejmowanych uchwał; nadzorowanie przy współudziale Prezesa nad ich realizacją,
2.5.4 przeglądanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej; podpisywanie wraz z prezesem lub wiceprezesem korespondencji wychodzącej,
2.5.5 prowadzenie ewidencji członków zwyczajnych PTTK Klubu i jej aktualizowanie; przygotowywanie do wręczania legitymacji członka PTTK,
2.5.6. prowadzenie korespondencji z członkami Klubu PTTK,
2.5.7. prowadzenie dokumentacji działalności Klubu,
2.5.8. prowadzenie sprawozdawczości Klubu i terminowe jej przekazywanie do Zarządu Oddziału.


§ 31

Uchwały Walnego Zebrania Klubu oraz uchwały ich Zarządów mogą być uchylone lub ich wykonanie zawieszone przez Zarządu Oddziału w przypadku gdy są sprzeczne z prawem, Statutem PTTK, Statutem Oddziału oraz uchwałami Władz Naczelnych PTTK i Władz Oddziału.

§ 32

1. Zarząd Klubu może być zawieszony przez Zarząd Oddziału w przypadku:
a. zaniechania działalności,
b.  rażącego lub uporczywego naruszania obowiązków wynikających ze Statutu PTTK, Statutu Oddziału oraz uchwał Władz PTTK,
c. naruszenia podstawowych zasad gospodarki majątkiem własnym lub powierzonym,
d. działania na szkodę PTTK.
2. Uchwała Zarządu Oddziału o zawieszeniu Zarządu Klubu może być podjęta po wysłuchaniu wyjaśnień Zarządu i Komisji Rewizyjnej Klubu, chyba że nie złożyły one wyjaśnień w wyznaczonym terminie. 
3. W przypadku zawieszenia Zarządu Klubu, Zarząd Oddziału powołuje Tymczasowy Zarząd Klubu, którego zadaniem jest usunięcie przyczyn, które spowodowały zawieszenie oraz zwołanie w terminie trzech miesięcy od daty powołania Walnego Zebrania Klubu, celem wyboru nowego Zarządu.



Komisja Rewizyjna Klubu PTTK - kwestia do dyskusji czy powołujemy

§ 33

1.  Komisja Rewizyjna Klubu jest społecznym organem kontrolującym działalność Klubu PTTK, wybranym w głosowaniu tajnym przez Walne Zebranie Klubu w składzie 3 członków.
2. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej Klubu należy m. innymi:
a. kontrola działalności programowej, organizacyjnej, finansowej i gospodarczej Klubu,
b. dokonywanie analiz i ocen działalności Zarządu Koła-Klubu oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych,
c. zatwierdzanie własnych planów pracy i sprawozdań z ich realizacji,
d. składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku w sprawie absolutorium dla członków ustępującego Zarządu Klubu.
3. Komisja Rewizyjna Klubu działa w/g zasad określonych przez Główną Komisję Rewizyjną PTTK.

ROZDZIAŁ V
Majątek, fundusze i działalność gospodarcza Klubu PTTK

§ 34

1. Klub realizuje swoje zadania głównie w oparciu ośrodki finansowe uzyskane z:
a. części składek członkowskich PTTK,
b. wpisowego do PTTK,
c. dodatkowych składek, o których mowa w ust. 2,
d. dotacji, darowizn i innych świadczeń.
2. Klub może ustanowić i pobierać niezależnie od składki członkowskiej PTTK, dodatkowe składki przeznaczone w całości na działalność Klubu. Wysokość tych składek uchwala Walne Zebranie Klubu, które może upoważnić do tego także Zarząd Klubu.
3. Przekazywanie przez podmioty zewnętrzne dotacji, darowizn i innych świadczeń na działalność Klubu powinno odbywać się za pośrednictwem Zarządu Oddziału.
4.1. Klub może prowadzić działalność gospodarczą dla pozyskania środków na swoją działalność programową po uzyskaniu zezwolenia Zarządu Oddziału i na zasadach określonych przez Zarząd Oddziału w ramach obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w PTTK przepisów finansowych;
4.2. Klub składając wniosek do Zarządu Oddziału o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej musi wskazać formę działalności gospodarczej zgodną z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD) w ramach działalności gospodarczej oddziału zarejestrowanej w KRS;
4.3. Za działalność gospodarczą Koła-Klubu odpowiada Zarząd Oddziału. Działalność gospodarcza Klubu musi się mieścić w ramach działalności gospodarczej Oddziału zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym. Każda nowa forma działalności gospodarczej, która wykracza poza wykaz posiadany przez Oddział, musi przejść pełną procedurę wpisu do KRS;

§ 35

1. Zarządzanie funduszami i majątkiem Klubu oraz funduszami i majątkiem powierzonym Klubowi winno odbywać się zgodne z zasadami gospodarności oraz obowiązującymi przepisami prawa oraz uchwałami Zarządu Oddziału.
2. Wszystkie wpływy i wydatki związane z działalnością Klubu winny być ujęte w całości ewidencji Klubu, a także w ewidencji finansowej Oddziału.
3. Majątek Klubu jest majątkiem Oddziału i w przypadku rozwiązania Klubu przechodzi na rzecz Oddziału. O jego dalszym przeznaczeniu decyduje Zarząd Oddziału (z wyjątkiem przypadków o których mowa w ust.4).
4. Majątek przekazany w użytkowanie Klubowi w przypadku rozwiązania Klubu, stanowi mienie przekazującego w użytkowanie.
5. W przypadku wydzielenia się Klubu w samodzielny Oddział lub przejścia do innego Oddziału, jego majątek zostaje przekazany przez Oddział macierzysty na zasadzie porozumienia stron. Spory rozstrzyga Główny Sąd Koleżeński PTTK.

ROZDZIAŁ VI
Rozwiązanie Koła PTTK-Klubu.

§ 36

1. Rozwiązanie Klubu, uchwałą Zarządu Oddziału może nastąpić w przypadku:
a. zaniechania działalności,
b. spadku liczby członków poniżej minimum określonego regulaminem Klubu przez okres 1 roku,
c. wniosku uchwalonego przez Walne Zebranie Klubu większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej 2/3 członków PTTK uprawnionych do głosowania.

§ 37

1. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału na wniosek Walnego Zebrania Klubu, likwidatorem Klubu są członkowie jego Zarządu.
2. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału, w przypadkach wymienionych w § 36 pkt a i b, likwidację aktywów i pasywów Klubu przeprowadza likwidator ustanowiony przez Zarząd Oddziału.
3. Koszty likwidacji Klubu pokrywa się z majątku Klubu PTTK a w przypadku jego braku likwidator przeprowadza likwidację zgodnie z dyspozycjami Zarządu Oddziału PTTK.

§ 38

  1. Niniejszy Regulamin Klubu PTTK uchwalony został przez Zarząd Oddziału PTTK uchwałą nr ................ z dnia ......................... i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
  2. Interpretacja postanowień Regulaminu Klubu PTTK należy do Zarządu Oddziału PTTK.

Komentarze